Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 26.4.2018. Viimeisin muutos 26.4.2018.
1. Rekisterinpitäjä
LakelandGTE, Vattuvuorenkatu 94 , 78210 Varkaus
2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Arto Keinänen, arto.keinanen@lakelandgte.fi, 0400966800
3. Rekisterin nimi
Yrityksen markkinointirekisteri
4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on
- henkilön suostumus (dokumentoitu, vapaaehtoinen, yksilöity, tietoinen ja yksiselitteinen)
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on yhteydenpito asiakkaisiin, asiakassuhteen ylläpito, markkinointi.
Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, asema, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu asiakkaan kanssa.
8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.
9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
TOIMITUSTAVAT
Toimitamme tilaukset Postin ja Matkahuollon välityksellä Suomessa. Postin kautta voit valita noudon lähimmästä pakettiautomaatista tai postista, tai postin kotiinkuljetuksen. Matkahuollon kautta voi valita noudon lähimmästä Matkahuollon toimipisteestä.
Emme lähetä tuotteita ulkomaille.
Isojen pakettien (kanootit) tilauksissa vain nouto Puumalasta tai erikseen sovittu toimitus asiakkaan antamaan osoitteeseen.
TOIMITUSKULUT
Toimituksen hinta vaihtelee paketin koon ja painon mukaan, ja näet toimituskulut ostoskorissa ennen maksua.
Isojen tuotteiden toimitukset sovitaan tapauskohtaisesti (esim kanootit) .
TOIMITUSAIKA
Mikäli tuote on varastossamme, toimitusaika on arviolta 2-3 työpäivää maksun saamisesta. Varastossa olevat tuotteet pyrimme lähettämään 24 tunnin sisällä tilauksesta.
Mikäli tuotetta ei löydy varastosta, ostoskorissa näkyy tuotteen arvioitu saapumispäivä varastoon. Mikäli tuotteen arvioitu saapumispäivä viivästyy, ilmoitamme tilaajalle arvioidun saapumispäivän puhelimitse tai sähköpostilla. Mikäli arvioitu toimitusaika myöhästyy, tilaaja saa halutessaan rahat takaisin viivästyneen tuotteen osalta.
Lähetykset toimitetaan maksun suorituksen jälkeen. Mikäli asiakas valitsee maksutavaksi ennakkomaksun, lähetys toimitetaan sen jälkeen kun maksusuoritus näkyy tilillämme.
Vähintään 100€ tilauksille tarjoamme ilmaisen toimituksen kun kyseessä on tuote joka toimitetaan kirjeenä tai pakettina (ei koske kanootteja). Ilmainen toimitus toimitetaan halvimmalla mahdollisella toimitustavalla (esim kirjeeseen mahtuva tilaus toimitetaan kirjeenä)
PAKETIN SISÄLTÖ
Lähetämme paketin mukana kirjanpitokelpoisen kuitin ja palautuslomakkeen mahdollista tuotepalautusta varten.
PALAUTUKSET
Tavaroilla on 14 päivän palautusoikeus Suomessa.
Palautusoikeus ei koske lahjakortteja, poistotuotteita ja käytettynä myytyjä tavaroita.
Palautettavien tuotteiden ja tuotepakkauksen tulee olla virheettömiä, käyttämättömiä ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan – toisin sanoen myyntikuntoisia. Myös tuotteen myyntipakkaus on säilytettävä ehjänä, mikäli mahdollista.
Kun palautatte ehjän tuotteen, täyttäkää paketissa mukana tuleva palautuslomake, ja lisätkää siihen pankkiyhteystietonne hyvitysmaksua varten. Mikäli asiakas maksaa ehjän tuotteen palauttamisen postituskulut, Lakeland Shop hyvittää palautuskulut käyttäen kyseiselle paketille/kirjeelle halvinta saatavilla olevaa postitushintaa.
Hyvitämme maksamanne summan pankkitilillenne 14 päivän kuluessa palautetun tuotteen saapumisesta takaisin LakelandShopiin.
Noutamattomista lähetyksistä laskutamme kulut, jotka koostuvat valitun toimitustavan oletushinnasta, palautuksesta ja laskutuslisästä.
TUOTTEEN VAIHTO
Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, esim isompaan tai pienempään kokoon, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Esim tuubivyön vaihtaminen toiseen kokoon on mahdollista, mutta tilaaja huolehtii itse palautuksen postikustannuksista. Emme tarjoa ilmaista postitusta tuotteen vaihto tapauksissa.
KULJETUKSESSA RIKKOUTUNEET LÄHETYKSET
Paketti voi rikkoutua kuljetuksen aikana. Siksi pyydämme pakettia vastaanotettaessanne tarkistamaan sen kunnon. Mikäli paketti tai tilatut tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tulee asiasta välittömästi tehdä vahinkoilmoitus postissa. Tämän jälkeen voimme sopia rikkoutuneen tuotteen palautuksesta ja korvaavan tuotteen toimittamisesta. Kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen palautus järjestetään postin asiakaspalautuksena, ja postituskuluista vastaa LakelandShop.