Tietosuojaseloste

Rekisteri- ja tietosuojaseloste 

Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 26.4.2018. Viimeisin muutos 26.4.2018.

 

1. Rekisterinpitäjä

LakelandGTE, Vattuvuorenkatu 94 , 78210 Varkaus

 

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

Arto Keinänen, arto.keinanen@lakelandgte.fi, 0400966800

 

3. Rekisterin nimi

Yrityksen markkinointirekisteri

 

4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on

- henkilön suostumus (dokumentoitu, vapaaehtoinen, yksilöity, tietoinen ja yksiselitteinen)

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on yhteydenpito asiakkaisiin, asiakassuhteen ylläpito, markkinointi.

Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin. 

 

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, asema, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot.

 

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.

 

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu asiakkaan kanssa.

 

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

 

9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

 

10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

LAKELANDSHOP TOIMITUSEHDOT

TOIMITUSTAVAT
Toimitamme tilaukset Postin ja Matkahuollon välityksellä Suomessa. Postin kautta voit valita noudon lähimmästä pakettiautomaatista tai postista, tai postin kotiinkuljetuksen. Matkahuollon kautta voi valita noudon lähimmästä Matkahuollon toimipisteestä, Siwasta tai Valintatalosta.
Emme lähetä tuotteita ulkomaille.
Isojen pakettien (kanootit) tilauksissa vain nouto Varkaudesta tai erikseen sovittu toimitus asiakkaan antamaan osoitteeseen.

TOIMITUSKULUT
Toimituksen hinta vaihtelee paketin koon ja painon mukaan, ja näet toimituskulut ostoskorissa ennen maksua.
Isojen tuotteiden toimitukset sovitaan tapauskohtaisesti (esim kanootit) .

TOIMITUSAIKA
Mikäli tuote on varastossamme, toimitusaika on arviolta 1-3 työpäivää maksun saamisesta. Varastossa olevat tuotteet pyrimme lähettämään 24 tunnin sisällä tilauksesta.
Mikäli tuotetta ei löydy varastosta, ostoskorissa näkyy tuotteen arvioitu saapumispäivä varastoon. Mikäli tuotteen arvioitu saapumispäivä viivästyy, ilmoitamme tilaajalle arvioidun saapumispäivän puhelimitse tai sähköpostilla. Mikäli arvioitu toimitusaika myöhästyy, tilaaja saa halutessaan rahat takaisin viivästyneen tuotteen osalta.
Lähetykset toimitetaan maksun suorituksen jälkeen. Mikäli asiakas valitsee maksutavaksi ennakkomaksun, lähetys toimitetaan sen jälkeen kun maksusuoritus näkyy tilillämme.

MAKSUTAVAT
Tarjoamme verkkokaupassa seuraavat maksutavat:

  • maksu suomalaisissa verkkopankeissa (maksuvälittäjä Checkout)
  • maksu useimmilla luonttokorteilla (maksuvälittäjä Checkout)
  • ennakkomaksu. Saat tilausvahvistuksen mukana linkin jota klikkaamalla saat pankkisiirtokuitin. Maksat pankkiin tai pankkipalvelussa käyttämällä pankkisiirtokuitin tietoja. Maksun eräpäivä on 2 päivää tilauksesta. Muista käyttää kuitissa näkyvää viitenumeroa jotta maksusi näkyy meillä oikeassa paikassa. Tavarat lähetetään sen jälkeen kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Meidän tilimme on Osuuspankissa. Mikäli maksu tapahtuu muun pankin kautta, maksu näkyy tilillämme vasta 1-2 arkipäivän kuluttua. Voit nopeuttaa toimitusta ilmoittamalla meille sähköpostilla kun olette suorittaneet maksun.

PAKETIN SISÄLTÖ
Lähetämme paketin mukana kirjanpitokelpoisen kuitin ja palautuslomakkeen mahdollista tuotepalautusta varten.

PALAUTUKSET
Tavaroilla on 14 päivän palautusoikeus Suomessa.
Palautusoikeus ei koske lahjakortteja, poistotuotteita ja käytettynä myytyjä tavaroita.
Palautettavien tuotteiden ja tuotepakkauksen tulee olla virheettömiä, käyttämättömiä ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan – toisin sanoen myyntikuntoisia. Myös tuotteen myyntipakkaus on säilytettävä ehjänä, mikäli mahdollista.
Kun palautatte ehjän tuotteen, täyttäkää paketissa mukana tuleva palautuslomake, ja lisätkää siihen pankkiyhteystietonne hyvitysmaksua varten. Mikäli asiakas maksaa ehjän tuotteen palauttamisen postituskulut, Lakeland Shop hyvittää palautuskulut käyttäen kyseiselle paketille/kirjeelle halvinta saatavilla olevaa postitushintaa.
Hyvitämme maksamanne summan pankkitilillenne 14 päivän kuluessa palautetun tuotteen saapumisesta takaisin LakelandShopiin.
Noutamattomista lähetyksistä laskutamme kulut, jotka koostuvat valitun toimitustavan oletushinnasta, palautuksesta ja laskutuslisästä.

Tässä yksityiskohtainen ohje postin asiakaspalautuksiin:

  • Palauttaminen Postin pakettiautomaatista. Jos sait tilauksesi Postin pakettiautomaattiin, voit palauttaa sen mistä tahansa pakettiautomaatista samalla lokerokoodilla, jolla sen noudit. Kirjoita paketin päälle omat yhteystietosi (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta et tarvitse. Vie lähetys pakettiautomaattiin ja noudata ohjeita. Jos lokerokoodi ei ole sinulla enää tallella, voit palauttaa lähetyksen postin kautta.
  • Palauttaminen postista. Voit palauttaa lähetyksen postin palvelupisteen kautta riippumatta tavasta, jolla sen sait. Jos pakkauksessa on alkuperäinen osoitekortti, posti tekee korttiin tarvittavat muutokset ja lähetys palautetaan muutetulla kortilla. Voit myös mennä postiin ilman korttia ja Postin henkilökunta tulostaa palautuskortin lähetykseen puolestasi. Joissain posteissa voit täyttää palautuskortin itse. Kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 644371 . Vie lähetys postiin ja kerro, että kyseessä on verkkokauppa LakelandShopin asiakaspalautus.
  • Palauttaminen postin kirjelaatikkoon. Kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 644371 ja palautusosoitteemme:
    LakelandShop/LakelandGTE
    ASIAKASPALAUTUS
    Vattuvuorenkatu 94
    78210 Varkaus

TUOTTEEN VAIHTO
Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, esim isompaan tai pienempään kokoon, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Esim tuubivyön vaihtaminen toiseen kokoon on mahdollista, mutta tilaaja huolehtii itse palautuksen postikustannuksista. Emme tarjoa ilmaista postitusta tuotteen vaihto tapauksissa.

KULJETUKSESSA RIKKOUTUNEET LÄHETYKSET
Paketti voi rikkoutua kuljetuksen aikana. Siksi pyydämme pakettia vastaanotettaessanne tarkistamaan sen kunnon. Mikäli paketti tai tilatut tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tulee asiasta välittömästi tehdä vahinkoilmoitus postissa. Tämän jälkeen voimme sopia rikkoutuneen tuotteen palautuksesta ja korvaavan tuotteen toimittamisesta. Kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen palautus järjestetään postin asiakaspalautuksena, ja postituskuluista vastaa LakelandShop.